Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju 2.0

Pandemia nie odpuszcza a przedłużające się restrykcje mocno dają się we znaki branżom, które musiały ograniczyć lub zawiesić swoją działalność.

Rząd po raz kolejny wprowadza więc program pomocowy Tarczy Finansowej PFR 2.0, aby wesprzeć finansowo firmy (mikro zatrudniające do 9 pracowników; małe i średnie firmy zatrudniające od 10 do 249 pracowników) z zagrożonych branż.

Wnioski o subwencje można składać od 15.01 do 28.02.2021.

UWAGA! Firmy, które uzyskały subwencje z Traczy 1.0 także mogą składać wniosek o kolejne wsparcie pod warunkiem spełnienia warunków określonych w regulaminie.

To jakie warunki musisz spełnić aby złożyć wniosek o wsparcie dla Twojej firmy?

PKD

PKD Twojej działalności musi być na liście kodów objętych wsparciem (obecnie jest to 45 branż) a kod PKD nie musi być wiodącym kodem działalności jaką wykonujesz.

Zatrudnienie pracowników

Zatrudniasz przynajmniej jednego pracownika na dzień 31.12.2019 lub 31.07.2020.

Obroty

Obroty w Twojej firmie spadły min o 30% w okresie od kwietnia do grudnia 2020 roku lub w IV kwartale 2020 roku w porównaniu do tego samego okresu w 2019 roku.

Aktywna działalność

Prowadzisz działalność na dzień 31.12.2019 i na dzień składania wniosku.

ZUS, US

Nie masz zaległości w ZUS i US na 31.12.2019 lub 31.12.2020 lub na dzień składania wniosku (ważne! zaległością nie jest odroczenie płatności lub rozłożenie jej na raty).

Ile wsparcia możesz otrzymać?

W zależności od wielkości spadku obrotów możesz dostać:

  • 18 000 zł na zatrudnionego w przypadku spadku obrotów w przedziale 30% – 60%
  • 36 000 zł na zatrudnionego w przypadku spadu obrotów powyżej 60%
  • Maksymalna kwota subwencji dla mikro firm to 324 000 zł, dla małych i średnich firm to 3,5 mln zł.

W przypadku korzystania z pomocy Tarczy 1.0 i 2.0 suma finansowania na jednego pracownika nie może być wyższa niż 72 000 dla mikro firm i 144 000 dla małych i średnich firm.

W zależności od utrzymania zatrudnienia w 2021 roku subwencja może być umorzona w 100%.

Jak złożyć wniosek o subwencję?

Tak jak w poprzedniej Traczy tak i teraz wnioski składasz w bankowości internetowej swojego banku.

WAŻNE!

Zanim przystąpisz do składania wniosku upewnij się że:

    • masz aktualne, zgodne z wpisem w rejestrze dane Twojej firmy,
    • masz przygotowane wyniki finansowe firmy za wymagany okres,
    • posiadasz aktualne pełnomocnictwo do reprezentowania Twojej firmy i zawarcia umowy o subwencję. Pełnomocnictwo musi być na druku PFR i wypełnione według instrukcji PFR,
    • posiadasz pełnomocnictwo do dysponowania środkami w banku,
    • masz dostęp do bankowości internetowej,
    • nie masz zaległości z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenie społeczne,
    • masz numer REGON jeżeli prowadzisz działalność rolniczą,
    • stosujesz się do ograniczeń, nakazów i zakazów ustanowionych w związku z ogłoszonym stanem zagrożenia epidemicznego.

Wniosek jest bardzo prosty i intuicyjny, a już po paru dniach możesz dostać dofinansowanie na konto. Dlatego – jeżeli spełniasz warunki – to składaj wniosek już dziś.

Podrzucam Ci również do wglądu:

abyś nie traciła czasu i miała wszystko w jednym miejscu. 

Zainteresował Cię temat? Masz dodatkowe pytania? Koniecznie daj znać w komentarzu lub napisz do mnie. Chętnie pomogę i odpowiem na Twoje pytania.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *