Z tego artykułu dowiesz się:
- jak wygląda cały proces wnioskowania o subwencję z PFR w systemie bankowości internetowej w banku, w którym masz konto biznesowe.
W zależności od banku, proces może przebiegać od 4 do 6 etapów, jednak niezależnie od banku, w każdym wpisujesz te same wymagane informacje.
Przygotuj więc dane na temat obrotów Twojej firmy za lata 2019 i 2020, a ja pokażę Ci na przykładzie banku, w którym proces ten odbywa się poprzez 6 kroków, co powinnaś kolejno zrobić?
Wniosek znajdziesz pod nazwą Tarcza finansowa PFR.

Krok 1 – Dane Podstawowe
To nic innego jak dane firmy, które zazwyczaj są już uzupełnione:
- nazwa firmy,
- nip, regon lub krs,
- data założenia firmy,
- PKD.
Dodatkowo należy zaznaczyć, jaki typ wniosku jest składany: mikrofirma (od 1 do 9 pracowników) lub MŚP.


Krok 2 – Oświadczenia niezbędne do złożenia wniosku.
Odpowiesz zaznaczając opcję „tak” lub „nie”.
- Czy działalność jest mikro firmą?
- Czy działalność jest nadal prowadzona?
- Czy nie zostało otwarte postępowanie upadłościowe?
- Czy nie zostało otwarte postępowanie likwidacyjne?
- Czy został złożony wniosek o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego?
- Oświadczenie dotyczące rezydencji podatkowej
Krok 3 – Dane do wyliczenia subwencji.

Jeśli wybierzesz sposób „miesiąc do miesiąca”, to przyrównujesz do siebie 2 kolejno następujące po sobie miesiące 2020 roku.
Wybierz miesiąc 2020 roku w którym odnotowałaś spadek obrotów w związku z COVID-19 oraz wpisz obrót w podanym przez siebie miesiącu.
Jeśli wybierzesz sposób „rok do roku”, to przyrównujesz do siebie wybrany miesiąc 2020 i 2019 roku.
Wybierz miesiąc z 2020 roku w którym odnotowałaś spadek obrotów w związku z COVID-19 oraz ten sam miesiąc z 2019 roku.

Krok 4 – Kwota subwencji.
Na podstawie uzupełnionych danych, system automatycznie obliczy % spadek obrotów i kwotę subwencji.


Krok 5 – Wzór dokumentu.
Czyli wzór umowy przyznania subwencji.
Na tym etapie musisz jeszcze potwierdzić fakt zapoznania się z umową, upoważnienie do reprezentowania firmy oraz potwierdzić, że wszystkie podane przez Ciebie informacje są zgodne ze stanem faktyczny. Następnie przechodzisz do ostatniego kroku.

Krok 5 – Potwierdzenie.
To końcowy etap wnioskowania o subwencję, czyli wysłanie wniosku.
Zatwierdzasz wniosek i autoryzujesz w taki sam sposób, jak każdą operację w Twojej bankowości internetowej.