FORMY WSPARCIA W RAMACH PJK

KURSY ONLINE:

  • Odnajdź swoje „dlaczego?”
  • Znajdź pomysł na biznes
  • Biznesplan – Plan na biznes
  • Strategia rozwoju firmy

SZKOLENIA ONLINE

  • Konkurencyjność
  • Asertywność
  • Zarządzanie sobą w czasie
  • Zarządzanie stresem

WEBINARY

  • Analiza SWOT
  • Strategia Walta Disney’a
  • Wszystko, co musisz wiedzieć o badaniu rynku
  • Model Canvas
  • Znajdź swoje hobby
  • SMART, czyli w drodze do celu
  • Forma prowadzenia działalności
  • Sprzedaż niekomercyjna
  • Finansowa niezależność
  • Storytelling w biznesie
  • Archetypy marki
  • Kobiecość

DORADZTWO ONLINE

  • Doradztwo indywidualne
  • Grupy Mastermind

SZKOLENIA STACJONARNE

  • Nowy Start.. Czas Start!
  • Zawód: TRENER
  • Jak założyć i prowadzić bloga?

KONFERENCJA ONLINE

  • Szczegóły już wkrótce

Robert Kiyosaki powiedział kiedyś, że „jeśli chcesz gdzieś dojść, to najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł”. Pozwól, że wyjaśnię, jak ja rozumiem jego słowa.

Oczywiście możesz robić biznes po swojemu. Popełniać błędy, uczyć się na nich, wprowadzać poprawki, testować i znów popełniać błędy, uczyć się na nich, itd.

Popełnianie własnych błędów oczywiście uczy i pozostawia ślad na długo, ale jest pewne „ale”. Gdy popełniamy błąd, wiemy czego kolejnym razem nie robić lub co zrobić inaczej. Dostajemy zatem odpowiedź na pytanie „CO?”. A jednak, aby nie popełniać kolejnych podobnych błędów potrzebujemy wiedzieć JAK „to coś” zrobić poprawnie. Skąd dowiedzieć się JAK coś zrobić? To już powiedział Kiyosaki:

„znajdź kogoś, kto już to zrobił”.

Ucz się więc na błędach innych i zaoszczędź sobie stresu, czasu i pieniędzy.

Nie wiem, ile dokładnie stresu przeżyłam we własnym biznesie. Tak samo nie wiem, ile czasu straciłam robiąc rzeczy, których nie powinnam była robić. Nie jestem w stanie tego policzyć, bo nie poświęcałam się wyłącznie pracy (choć pracowałam naprawdę sporo). Ale jeśli chodzi o pieniądze, to mogę bardzo dokładnie wyliczyć, ile pieniędzy straciłam ucząc się na własnych błędach.

Prowadzę firmę od ponad 5 lat, a moje błędy w dwóch pierwszych latach działalności kosztowały mnie nieco ponad 1,2 mln zł. Od razu wyjaśnię, że to nie jest kwota, którą musiałam komuś oddać albo zapłacić. To równowartość utraconych kontraktów oraz kosztów zatrudniania niewłaściwych ludzi na niewłaściwe stanowiska.

Co było powodem tych błędów?

Brak wizji i misji firmy. Brak jasno sprecyzowanej oferty (wiedziałam, że chcę zarobić, ale nie wiedziałam, co chcę robić). Brak znajomości makro i mikrootoczenia biznesu oraz wielka krótkowzroczność (czyli życie „od pierwszego do pierwszego”).

Jednak, żeby nie było za łatwo, to nie wystarczy poznanie pojęć makro czy mikrootoczenia. Nie wystarczy zdobycie wiedzy z zakresu opracowania strategii marketingowej. Nie wystarczy, że nauczysz się robić wzorcowy biznesplan. Bez wzmocnienia siebie od wewnątrz, cała zdobyta wiedza przepadnie, bo i tak nie będziesz w stanie jej wykorzystać.

Jeśli tutaj jesteś, jeśli to czytasz, to zakładam, że jesteś Mikroprzedsiębiorczynią lub planujesz nią zostać, bo do takich osób kieruję projekt PJK.

A jeśli tak jest, to pamiętaj, że póki co, to jesteś całą swoją firmą. Nawet jeśli zatrudniasz ludzi, to jednak właśnie TY odpowiadasz za strategię rozwoju firmy i jej realizację. To TY jesteś osobą zaangażowaną najmocniej. To TOBIE najbardziej zależy. Więc skoro to TY stanowisz główny filar firmy, to nadrzędnym celem powinno być dbanie o ten filar.

Ale nie „od czasu do czasu”.

Wzmacnianie bezkonkurencyjności, trening asertywności, szlifowanie warsztatu organizacji i planowania, wzbudzanie motywacji do działania, praktykowanie ćwiczeń wspomagających radzenie sobie ze stresem, nie może być wyborem. To musi stać się Twoim nawykiem.